The following is a general description of the kind of research I share with others in a workshop or class context.
Please send an email with any questions to: [email protected] The Conductive Body The body has a much longer memory than the individual inhabiting it. The physical body's presence alters the space it inhabits and transmits information to observers. When a performer understands and trusts this, then any action done with their personal body can manifest organically, consciously, and authentically, without the need to explain what is happening to the observer. Before “doing something” with the body, it is useful to consider it as material. The Conductive Body approaches movement research as a point of departure to aim more broadly at investigating presence in a creative context. This laboratory offers an open space for inquiry, a groundwork of investigation which can complement the process of any performer or artist who uses the body in their work. Furthermore, it is open to anyone interested in somatic exploration. The research is primarily informed by Japanese butoh and Noguchi gymnastics practices which consider the body as aqueous and separated from the outside only by the porous membrane of the skin. The internal space of the body is not clearly separated from the space around it. This characteristic allows the individual to receive and transmit impulses to move and be moved. Starting from a quiet, ready state allows for fully embodied observation and more complexity of movement. At any time, the body can move in reaction to energetic impulses which pass through it. When the body and mind relax and return to a natural ease and economy of effort, they are ready for any quality of activity, gesture, or emotion to arise, however big or small, fast or slow. |
Quella che segue è una descrizione generale del tipo di ricerca che condivido con altri in un contesto di laboratorio o classe.
Si prega di inviare un email con qualsiasi domanda a: [email protected] Il Corpo Conduttivo Il corpo ha una memoria molto più lunga dell'individuo che lo abita. La sola presenza del corpo fisico altera lo spazio in cui agisce e trasmette informazioni a chi osserva. Il performer che comprende questa possibilità e ha fiducia, qualsiasi azione con il proprio corpo personale esegue, la rende come manifestazione organica, cosciente ed autentica. Senza la necessità di spiegare cosa sta succedendo all’osservatore. Prima di “fare qualcosa” con il corpo, è utile considerarlo come materiale. Il Corpo Conduttivo usa la ricerca sul movimento come punto di partenza per mirare più ampiamente ad indagare la presenza in un contesto creativo. Questo laboratorio offre uno spazio aperto per l’esplorazione, una base di indagine che può completare il processo di qualsiasi performer o artista che utilizza il corpo nel proprio lavoro. Inoltre, è aperto a chiunque interessato nell’ investigazione somatico. La ricerca è principalmente informata dal butoh e dal Noguchi taiso, pratiche che considerano l’organismo acquoso e separato dall’esterno soltanto dalla membrana porosa della pelle. Lo spazio interno del corpo non è nettamente diviso dallo spazio che lo circonda. Questa caratteristica permette all’ individuo di ricevere e trasmettere impulsi in modo da muoversi ed essere mosso. Partire da uno stato di tranquillità e prontezza consente un’osservazione più aperta e una maggiore complessità nel movimento. In qualsiasi momento, il corpo può muoversi in reazione agli impulsi energetici che lo attraversano. Quando il corpo e la mente si rilassano e tornano ad una naturale facilità ed economia di sforzo, sono pronti per qualsiasi qualità di attività, gesto o emozione, grande o piccola, veloce o lenta che sia. |